W dniu 19.09.2023 roku 48 seniorów z gminy Wejherowo wraz z pracownikami Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wejherowie uczestniczyło w wycieczce do Torunia. Po przyjeździe na miejsce wspólnie z panem przewodnikiem rozpoczęto intensywne zwiedzania miasta. Rozpoczęliśmy od Śródmieścia gdzie podziwialiśmy między innymi Krzywą Wieże, Dom Mikołaja Kopernika, katedrę św. Janów z zegarem flisaczym, pręgierz osiołek, pomnik Mikołaja Kopernika, Ratusz Staromiejski, Kamienicę pod Gwiazdą, kościół NMP.

Następnie po krótkiej przerwie udaliśmy się do Planetarium na seans pt. „Zostać astronomem”. Po tej atrakcji udaliśmy się na zasłużony obiad do Restauracji Mieszczańskiej u Gołębiewskich .

Na zakończenie udaliśmy się Muzeum Toruńskiego Piernika gdzie uczestniczyliśmy w warsztatach wykonując własnoręcznie pamiątkowe pierniki. Następnie zwiedzaliśmy wystawęna której zaprezentowano nie tylko kolekcję drewnianych form piernikarskich z XVII-XX wieku ale również różne rodzaje pieców – od zrekonstruowanego pieca z czasów średniowiecza, poprzez piece z przełomu XIX i XX wieku, po piec z XX stulecia. W Sali surowców na parterze poznaliśmy składniki ciasta piernikowego, dowiedzieliśmy się, skąd pochodzą, jak wyglądają i jak pachną egzotyczne przyprawy do pierników. Podczas zwiedzania można było się przenieść w czasie do XIX-wiecznego saloniku, a w położonej tuż za nim kuchni – przekonać się, jak wyglądał wypiek pierników w domowym zaciszu. Zajrzeliśmy do XIX-wiecznego sklepu z piernikowym asortymentem jak również spotkaliśmy się z  właścicielem fabryki, oglądając jego miejsce pracy i wysłuchaliśmy opowieści o słynnej fabryce rodziny Weese. Kolejną atrakcją była możliwość zajęcia miejsca w fotelu kierowcy samochodu Żuk, służącego dawniej do transportu pierników.

Po bardzo aktywnie spędzonym dniu w tak cudownym miejscu  udaliśmy  się w drogę powrotną do domu. Pomimo zmęczenia humor seniorów nie opuszczał i ze śpiewem na ustach powróciliśmy do Wejherowa.

wycieczka seniorów do toruniawycieczka seniorów do toruniawycieczka seniorów do ToruniaWycieczka seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do ToruniaWycieczka Seniorów do Torunia